לקויות למידה

תכנית עידוד לטיפול בילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD)

תכנית עידוד לטיפול בילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD)מחברים: אסף שרון, סטיוארט (שמחה) צ'סנר, אשר אור-נוי, נורית שטרוסברג, דוד וילנסקי ודניז נאון

חמישה אחוזים לפחות מהילדים בגיל בית הספר סובלים מ-ADHD (הפרעת קשב, ריכוז ללא היפראקטביות או עם היפראקטיביות). תכנית עידוד היא תכנית ניסיונית שמטרתה לספק שירות הוליסטי במסגרת בית הספר, הכולל אבחון וטיפול בילדים עם ADHD וייעוץ והדרכה להוריהם ומוריהם.

אוכלוסיית היעד של התכנית הייתה ילדים שאובחנו כסובלים מ-ADHD ולומדים בכיתות א'-ה' בארבעה בתי ספר בירושלים. תכנית עידוד הופעלה במשותף על-ידי משרד הבריאות (המכון הירושלמי להתפתחות הילד), עיריית ירושלים (מחלקת החינוך) ואשלים.

תכנית עידוד לוותה במחקר מקיף שבוצע על-ידי מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל והמכון הירושלמי להתפתחות הילד. המחקר נועד בעיקרו לבדוק את האפקטיביות של התכנית באיתור, אבחון, טיפול בסימפטומים התנהגותיים וקידום הילדים מבחינה חינוכית וחברתית. במסגרת המחקר רואיינו התלמידים הסובלים מ-ADHD, הוריהם, מוריהם וחבריהם לכיתה.

להלן הממצאים הנבחרים:

מידע נוסף:

ממצאים עיקריים מהמחקר, וכן, רכיבים מרכזיים בתכנית, הופצו במהלך המחקר במסגרת הכשרות מיוחדות לצוותים חינוכיים. כמו כן, נעשה בהם שימוש במרכזי מתי"א האזוריים בהכשרות שהועברו לצוותי בתי ספר ברחבי הארץ. הממצאים הוצגו בפני אנשי מפתח במשרד החינוך ובמשרד הבריאות.

כחלק מהפעולה הרחבה להפצת הממצאים ולקידום התכנית, דוח זה הושק בכינוס ארצי בפברואר 2008, אשר השתתפו בו קובעי מדיניות מרכזיים, מחנכים ומנהיגים בתחום. בנוסף, הושק מדריך ליישום התכנית בבתי ספר בשם "תכנית עידוד בשיטת נקודה"

הזכויות במחקר שמורות למכון מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל. למידע נוסף – אנא פנו למכון.

מאמרים נוספים בנושא:
ריפוי בעיסוק לילדים עם ליקויי למידה
רכיבה טיפולית ללקויי למידה
שיטת טומטיס
אומגה 3 לטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז

עלייה בשכיחות הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים

Exit mobile version