לקויות למידה

מכוני אבחון ללקויות למידה

לקויות למידה מצביעות על קושי שקשור לקשת רחבה של מיומנויות, בתחום התפקודי או הלימודי, אשר מקשות על הסובלים מהן לרכוש מיומנויות מסוימות וכן מכבידות על יכולת הלמידה או על יכולת הפגנת ידע. מכוני אבחון תפקידם לאתר את לקות בזמן. אבחון מוקדם של הלקות יכול להציל את עתיד הילד.

מכוני אבחון

מתי כדאי לפנות לאבחון?

במרבית המקרים, ההמלצה לפנות לאבחון תגיע מבית הספר בו הילד לומד, או מגורם לימודי או מקצועי אחר. לעיתים קורה שההורים מבחינים בקושי או בעיה כלשהי בעצמם ומחליטים לפנות לייעוץ או לאבחון.

חשוב מאד, לפני שאתם ניגשים לאבחון, לערוך בדיקה מול הגורם שהפנה אתכם לאבחון – לרוב מדובר בבית הספר שבו הילד לומד – מה המטרה שעבורה המליצו על האבחון ועד כמה המערכת מהווה סביבה תומכת לצרכיו של הילד.

אילו סוגי אבחונים קיימים?

קיימים שלושה סוגים עיקריים של אבחונים:

ישנן שתי בדיקות עיקריות אשר משמשות לבדיקה של יכולות הקשב והריכוז:

לאילו מכוני אבחון מומלץ לפנות?

ניתן לפנות למכוני האבחון של השירות הפסיכולוגי העירוני שבסביבת מגוריכם, או למכוני אבחון פרטיים, בעלי אישורים מוכחים של משרד החינוך ומשרד הבריאות.

לפי סקרים שנעשו על ידי אוניברסיטת תל אביב, האבחונים הפרטיים הולידו תוצאות חיוביות יותר באופן ניכר מאלו של השירות הפסיכולוגי, אפילו במידת רמת המשכל של הילדים, קריטריון שכביכול אמור להיות אובייקטיבי לחלוטין.

עם זאת, קיימת בעיה בתחום מאחר ואיננו מבוקר לחלוטין על ידי המדינה, ואין תעריף ודרישות מקצועיות הקבועות בחוק. בשל התחרות ההולכת וגוברת בין אנשי המקצוע העוסקים בתחומי האבחון השונים ובין מכוני האבחון עצמם, הן במגזר הפרטי והן הציבורי, קורה לא מעט שהורים וילדיהם נקלעים למצבים לא נעימים, ומקבלים אבחון שטחי או לא מקצועי.

לכן, חשוב מאד לערוך בדיקה מקיפה ובירור מעמיק לגבי המכון בו אתם מתכוונים לבצע את האבחון והמאבחנים שמבצעים את הבדיקות, בתקווה שבקרוב תתגבש החלטה סופית בכנסת לגבי עניין זה ויקבעו תקנות שיאפשרו פיקוח מלא של מוסדות המדינה על המכונים השונים.

Exit mobile version