לקויות למידה

טיפול בליקויי למידה בכל הגילאים

טיפוללקויות למידה הן קשיים ברכישת מיומנויות למידה, שנובעות מבעיה נוירולוגית במוח. לקויות הלמידה מתבטאות בהפרעות קוגנטיביות שונות כמו:

למרות שביטויי ההפרעה הם קוגנטיביים, אין מדובר בפיגור שכלי ולמעשה רמת האינטיליגנציה של לקויי הלמידה היא לרוב גבוהה מהרגיל.

אבחון מוקדם של לקויות למידה
הפך מקובל רק בעשר או בעשרים שנה האחרונות, ומאז ישנה הצפה של מטפלים, שיטות, ארגונים ושאר גורמים המציעים את עזרתם, ביניהם גם לא מעט שרלטנים.

לכן חשוב לבחון את המקצועיות של נותן השירות ועם התחלת טיפול כלשהו להיות עירניים לשינויים חיוביים או שליליים ברמת הביצועים ובמצב הרגשי.

טיפול בילדים בגיל הגן

פעמים רבות ליקויי למידה מאובחנים עוד לפני הלימוד האקדמי – ילדים שלא מתרכזים בפעילויות, שלא מסוגלים לשבת בשעת סיפור, שמראים תנועתיות יתר ומתקשים בפעילויות מונוטוניות. אותם ילדים זקוקים להכוונה מיוחדת, הן מבחינה רגשית והן מבחינה קוגנטיבית.

טיפול בילדים על בעיות ליקויי למידה ייעשה בכמה דרכים:

טיפול בילדים בגיל בית ספר

ילדים הסובלים מליקויי למידה נתקלים בקשיים בעיקר בתוך מערכת החינוך: קושי לשבת זמן ארוך בכתה ולשמור על שקט, קושי בארגון ובניהול זמן, קושי בעמידה במטלות וכמובן קשיים ספציפיים בקריאה, כתיבה, חשבון ועוד.

הקשיים הלימודיים איתם הילדים מתמודדים עלולים להביא לפגיעה בבטחון העצמי ולקשיים חברתיים ורגשיים. לפיכך חשוב לגשת לאבחון דרך יועצת בית הספר, ולפנות לטיפול מתאים.

בין הטיפולים:

טיפול במבוגרים

לקויות הלמידה לא נעלמות עם היציאה ממערכת החינוך. הן ממשיכות ללוות אותנו במסגרות אקדמאיות ותעסוקתיות. רבים מלקויי הלמידה בוחרים לעבוד בתחומים שמשתמשים בנקודות החוזק שלהם, למשל תחומי ההפקה והתקשורת שדורשים חלוקת קשב גבוהה, או עבודות שנעשות מחוץ לבית ודורשות גמישות ומעבר ממקום למקום. אבל בכל עבודה עלולים לצוץ קשיים שמקורם בליקויי הלמידה וצריך להתמודד איתם בצורה מועילה.

Exit mobile version