פיתוח אפליקציה להתמודדות עם דיסלקציה

אפליקציה חדשה להתמודדות עם דיסלקציהבתחילת חודש מרץ (2016), נערך הגמר הגדול של תחרות פיתוח האפליקציות הארצית App2youth. מדובר במעין האקתון החורף של רשת עתיד והמכון הישראלי לחדשנות.

במסגרת התחרות פיתחו צעירים ובני נוער פתרונות שונים לסוגיות בוערות בתחום החינוך. סך הכול לקחו חלק בתחרות למעלה ממאה בני נוער, שבהם גם בני נוער בסיכון שנשרו ממסגרות החינוך הפורמליות.

בני הנוער התקבצו לעשרים וארבע שעות של פיתוח אינטנסיבי במשרדים של חברת אמדוקס הממוקמים ברעננה, כדי למצוא פתרונות טכנולוגיים חכמים שיסייע לתלמידים של העתיד להתמודד עם בעיות לימודיות שונות כמו לדוגמה קשיים בניהול וארגון זמן, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

ההאקתון התחיל בחילוץ וחשיפה של חסמים וקשיים העומדים בפני תלמידי תכנית היל"ה בלמידה ולאחר חשיפת הקשיים, נגשו משתתפי ההאקתון לפיתוח הרעיונות. תשעה מהרעיונות הגיעו למקצה הגמר. במהלך התחרות עצמה העניקו אנשי הייטק ומומחים בכירים בתחום החינוך והחינוך המיוחד ייעוץ והכוונה לצוותים השונים.

ובמקום הראשון…

למקום הראשון הגיעה אפליקציה חכמה הנקראת סטיקאיט (בלעז: Stick It), כשמטרת האפליקציה היא להוות מעין פלטפורמה זמינה ונוחה לצבירת ידע וקבלת מענה לשאלות שונות. המערכת מבוססת על אפליקציה בית ספרית, כך שכל תלמיד יכול לשאול שאלה ולקבל מענה הן מהתלמידים והן ממורי בית הספר. השאלות מסודרות בקטגוריות שונות בהתאם לסטטוס שלהן: אם איש לא ענה על השאלה עדיין, היא תסומן בצבע אדום ואם השאלה נענתה על ידי תלמיד בלבד, היא תסומן בצהוב. שאלה שמורה אישר את התשובה עליה או שאלה שנענתה על ידי מורה, תסומן בירוק.

למקום השני הגיע פרויקט הנקרא VRSCHOOL – פלטפורמה ייחודית לבנייה של מערכי שיעור העושה שימוש בקסדה של מציאות מדומה. הפרויקט השתלב בשלוש קבוצות במסגרת התכנית החשובה היל"ה, הפועלת להוראת וחינוך בני נוער בסיכון. את המקום השלישי חלקו שני פרויקטים: Communiqu שנועד להנגיש לכל תלמיד את טכניקת הלימוד המתאימה עבורו באופן אישי בהתאם למבנה האישיות שלו כמו לדוגמה דרך סיכומי שיעור, סרטים או שירים ו- Opposite שנועד לסייע לתלמידים המתמודדים עם דיסלקציה.

דבר המומחים

עמיעד גורביץ', מנכ"ל רשת חינוך עתיד, התייחס למעורבות של בני נוער בסיכון בפרויקטים השונים וטען כי מדובר בבני נוער המוכיחים כי מדובר הלכה למעשה לנוער בסיכוי וכי מימוש הסיכוי שלהם להגיע להישגים ולהצליח בחיים נמצא בתחומי האחריות של החברה הישראלית בכללותה.

לדבר מנהל קהילה Ed.il, דורון איש שלום, מהמכון הישראלי לחדשנות, התחרות החשובה הזו היא מנוף לפיתוח וליצירה של פתרונות חדשניים וכי המכון משקיע מאמצים רבים לסייע ולקדם את הפרויקטים לשלבי פיתוח, הבשלה ואפילו הטמעה בבתי הספר ובמוסדות החינוך במטרה לתרום לקידום של פדגוגיה חדשנית המבוססת על חכמת ההמון וטכנולוגיה.

דילוג לתוכן