היכרות עם הפרעות קשב וריכוז בילדות: מאפיינים וטיפים להתמודדות

קשב וריכוז

ADHD, או הפרעת קשב וריכוז, היא הפרעה נוירו-התפתחותית שכיחה בילדים שיכולה להשפיע על יכולתם להתמקד, לשלוט בדחפים ולווסת התנהגות. ילדים עם ADHD עשויים להפגין תסמינים כגון היפראקטיביות, אימפולסיביות וחוסר קשב, אשר יכולים להשפיע על הביצועים הלימודיים והאינטראקציות החברתיות שלהם.

מכשירים טכנולוגיים בחינוך המיוחד: כלים או מכשולים?

חינוך מיוחד

מאמר מאת רוחמה דהן בוחן את תפקיד המכשירים הטכנולוגיים בחינוך המיוחד. יתרונות: נגישות, למידה אינטראקטיבית והתאמה אישית. חסרונות: בידוד, התמכרות וניתוק מהמציאות. פתרון מוצע: גישה מאוזנת עם הדרכה ופיקוח, המשלבת טכנולוגיה עם שיטות מסורתיות להעצמת הקשר האנושי. המסקנה: הטכנולוגיה היא כלי שיכול לסייע בידיי

בית הספר של החיים: איך ילדים לומדים לקבל את מי ששונה מהם?

גן ילדים

מאמר מאת רוחמה דהן מתאר מחקר בבי"ס יסודי שבדק את השפעת תוכנית "קבלת האחר" על יחס תלמידי כיתות א' לילדים "שונים". התוכנית הגבירה נכונות מסוימת לחברות, אך עם רחמים והבדלים קלים מהכיתה ללא התוכנית. בנות הראו פתיחות רבה יותר. המסקנה: דיון מתמשך ודוגמא של מבוגרים יכולים לקדם קבלת שונות, אך נדרש זמן.

מתנגדים לריטלין? הכתבה הזו עבורכם

מתנגדים לריטלין? הכתבה הזו עבורכם

ריטלין זו אולי התרופה הידועה ביותר בעולם, המשמשת מטופלים (בעיקר צעירים) הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. מה לא נאמר על התרופה הזאת? מצד אחד נאמר שהיא מאפשרת הצלחה בלימודים והרגעת מתחים ומצד שני נאמר שהיא מוחקת את האישיות והופכת אנשים וילדים ל"מעופפים" או אפתיים. אם הומלץ לכם או לילד שלכם על ריטלין, יתכן שאתם מרגישים מאוד לא […]

חוקרים בדקו כיצד דיסלקטים מעבדים מידע

מחנכים שעוסקים בשיטות חינוך מתקדמות נעזרים בשיטות הוראה ייחודיות על מנת לאפשר לדיסלקטים להתגבר על קשיי למידה מסוימים. ספרים רבים ועצות יעילות נכתבו בנושא זה אך לא הכל נתמך מדעית. לאחרונה, חוקרים בדקו באיזה אופן מעבדים דיסלקטים מידע, בהשוואה למאובחנים על הרצף האוטיסטי.

מחקר ישראלי חדש קובע: אפשר לזהות בעיות נוירו-התנהגותיות לפני גיל 3 חודשים

כמעט וכל הורה חרד להתפתחות הילד שלו ועוקב בדאגה אחר כל סימן שעלול להעיד על בעיה התפתחותית או קושי כלשהו, כולל במישור הנוירו-התנהגותי. החשש של ההורים הוא מבעיות דוגמת אוטיזם, בעיות קואורדינציה, הפרעות קשב וריכוז (כולל ADHD) וקשיים אחרים שעלולים ללוות את הילד ומשפחתו תקופה ארוכה, אם לא במשך כל ימי חייהם.

יצירתיות ו-ADD

הקשר שבין הפרעות קשב וריכוז (ADD) לבין יצירתיות עולה פעמים רבות, גם בגלל העובדה שכמה מהמוחות המבריקים בהיסטוריה האנושית זוהו ככל הנראה כסובלים מהפרעות קשב וריכוז: אלברט איינשטיין, ליאונרדו דה וינצ'י, תומאס אדיסון, ביל גייטס ואחרים.

מפורסמים עם ADHD ו-ADD

תכנית עידוד לטיפול בילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD)

הפרעות קשב וריכוז, עם או בלי היפראקטיביות, הן מנת חלקם של רבים באוכלוסייה – גם אם יש שיטענו שכיום יש אבחון יתר של הבעיה. כיום יש מספיק כלים להמשיך לחיות עם הפרעות הקשב והריכוז, ובחלק מהמקרים גם להפוך את החסרונות ליתרונות. בסקירה הבאה נציג בפניכם כמה מפורסמים, חלקם עילויים בתחומם, אשר ידועים כסובלים מ-ADHD או […]

אתגרים אקדמיים של בעלי ADD ופטורים

תלמידים הסובלים מלקויות למידה בכלל, ומהפרעות קשב וריכוז בפרט (ADD), ניצבים בפני משימה מורכבת בכל שיעור, הרצאה, עבודה או מבחן. הפרעות הקשב והריכוז מביאות לכך שהתלמידים מתקשים לעקוב אחר הנאמר בשיעורים, כאשר כל התרחשות בכיתה, אפילו קטנה לכאורה, מפריעה להם. אם מוסיפים לכך את הקשיים בהבנת שאלות ובביצוע חישובים, למשל, מבינים עוד יותר את המורכבות.

דילוג לתוכן