ליקויי למידה בקופות החולים

ליקויי למידה בקופות החוליםסובלים מליקויי למידה? רוצים לדעת כיצד מטפלים בליקויי למידה בקופות החולים השונות?

ליקויי למידה הן שם כולל לקבוצה של לקויות בנושאים הקשורים ללמידת מידע והפגנתו. בתוך משפחה זו נמצאות גם לקויות חברתיות שמונעות או מפריעות לאדם לתקשר עם הסובבים אותו להביע את רצונותיו באופן מובן.

חלק מליקויי הלמידה ניתנות לזיהוי בקלות, אך רבות מהן אינן מתגלות עד שהילד מתחיל ללכת לבית הספר. גם אז ישנו סיכוי גבוה שמוריו יראו אותו כעצלן או מתחמק ולאו דווקא יעלו את האפשרות שהוא סובל מלקויות למידה.

כדי להקל על הסובלים מליקויי למידה פתחו כל אחת מקופות החולים תוכניות המיועדות להוזיל משמעותית את עלות האבחון והטיפול בלקויות.

אבחון וטיפול

בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה יותר לנושא לקויות הלמידה והרבה יותר ילדים נשלחים לאבחון ליקויי למידה. ישנם סוגים שונים של אבחונים שבודקים לקויות שונות. כל האבחונים נעשים במכונים פרטיים ועלותם גבוהה.

הטיפול בליקויי למידה ארוך ומורכב. ישנם סוגי טיפולים רבים, חלקם מתבססים על טיפול תרפי כגון רכיבה טיפולית, ריפוי בעיסוק ללקויי למידה ועוד.

חלק אחר של הטיפול מתבסס על טיפול פסיכולוגי– שיחות עם מטפל שתפקידן לחזק את הביטחון העצמי ותחושת הערך העצמי של המטופל.

חלקו השלישי של הטיפול הינו טיפול תרופתי. הטיפול יכול להיות תרופות כמו ריטלין או סטרטרה, או טיפול הומואופתי.

גם הטיפולים בלקויות למידה עלולים להיות יקרים במיוחד. מחירו של טיפול פסיכולוגי מגיע למאות שקלים לטיפול, טיפולים ברפואה משלימה גם אינם זולים ומחיר התרופות נוח רק כאשר הן מסובסדות על ידי משרד הבריאות. למידע משלים – ליקויי למידה בקופות חולים

קופת חולים לאומית

קופת חולים מציעה הנחות לחברים בה גם מסלול הכסף וגם בזהב.
ביטוח כסף: התכנית מציעה 30 טיפולים בשנה באחד מהתחומים הבאים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק.

כמות הטיפולים היא לכל התחומים יחד ועלות ההשתתפות העצמית במכון שבהסדר תהיה 30 ₪. על טיפולים במכונים שאינם בהסדר ינתן החזר של עד 80%, עד 91 ₪ לטיפול.

כיסוי לאבחון דידקטי ינתן באופן חד פעמי בתקופת ההסכם וההשתתפות העצמית תעמוד על 278 ₪.
ביטוח זהב: כמות הטיפולים הניתנת זהה לזו שבכרטיס כסף אך ההשתתפות העצמית לטיפול במכון שבהסדר הקופה תעמוד על סך 18 ₪. על טיפול במכון שאינו בהסדר ינתן החזר של 80% עד 120 ₪ לטיפול.

השתתפות עצמית באבחון דידקטי תהיה 445 ₪ וגם במקרה זה הכיסוי הינו חד פעמי לתקופת הסכם.
במסגרת ביטוח זהב ינתנו 10 טיפולים של רכיבה טיפולית בהחזר של 80% מההוצאה עד 56 ₪ לטיפול.

קופת חולים כללית

קופת חולים כללית מציעה למבוטחי כללית מושלם ופלטיניום הטבות בתחומים הבאים:
טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק יקבלו החזר של 75% מההוצאה בפועל, עד 97 ₪ לטיפול. השתתפות עצמית תהיה על סך 30 ₪ במכוני ההסדר.

כל זאת בתנאי שהטיפולים לא יעלו על 45 טיפולים בשנה לילד בגילאי 3-9. למבוגר הטיפולים לא יעלו על 30 פגישות בשנה.

טיפולים ברכיבה, שחיה, ספורט טיפולי, תרפיה באומנות, תנועה, תרפיה במוזיקה, דרמה וביבליותרפיה– השתתפות עצמית של 45 ₪ עד 30 טיפולים בשנה לילדים בגילאי 3-18.

סך כל הטיפולים המוצעים בתוכנית לא יעלה על 100 טיפולים  בכל תקופת החברות בתוכנית.

קופת חולים מאוחדת

טיפולים כגון: רכיבה טיפולית, הידרותרפיה, אמנות, ריפוי במוזיקה, תרפיה באמצעות בעלי חיים ינתנו לילד עד גיל 12 בהפניית רופא משפחה או רופא מומחה. טיפולים אלו זכאים לכיסוי של עד 75% ועד 97 ₪ לטיפול. סך הטיפולים בכל תקופת הביטוח לא יעלו על 24 מפגשים.

אבחון הפרעות קשב וריכוז ינתן לילדים בגילאי 5-18 צריכים לעבור אבחון קודם של פסיכולוג ילדים או נוירולוג מטעם הקופה . לאחר אבחון זה יהיו זכאים לאבחון חד פעמי בבדיקות TOVA בהשתתפות צמית על סך 201 ₪.

קופת חולים מכבי

אבחון הפרעות קשב וריכוז ינתן למחזיקי מגן כסף בכל גיל בהשתתפות עצמית של עד 300 ₪. האבחון יעשה בTOVA או BRC ויהי חד פעמי. התשלום הינו על האבחון בלבד ואינו כולל שיחת סיכום עם הרופא המאבחן.

דילוג לתוכן